- Hvem kan købe: Virksomheder og privatpersoner. Vi leverer i øjeblikket til Danmark og Sverige. Spring til købsbetingelser
- Hvem er Hejdi: Vi, der driver Hejdi, er Enkla i Malmö AB med org. nr. 559330-7639 (momsnr. SE559330763901). Læs mere om Hejdi.
- Betaling: Vi tager imod betaling via vores betalingspartner NETS. Se Betalingsmetoder.
- Priser: Svenske kroner (SEK, vist som “kr”), danske kroner (DKK, vist som “kr.”) og euro (€) inklusive moms. Spring til købsbetingelser
- Fortrydelsesret: Nej, ikke for personligt tilpassede produkter. Andre produkter, spring til Købsbetingelser.
- Levering: Leveringsdatoen er en anslået dato og ikke en garanteret dato. Vi gør vores absolut bedste for at levere til tiden. Spring til købsbetingelser.
- Tryk: Vi trykker gerne dit tøj – så længe det ikke er stødende, ulovligt motiveret eller krænker tredjeparts immaterielle rettigheder. Gå til de generelle vilkår og betingelser.
Bestil
Følgende vilkår og betingelser gælder for aftaler, når en kunde køber varer og tjenester fra Enkla i Malmö AB (“Hejdi”) med CVR-nummer 559330-7639 (momsnr. SE559330763901). Både virksomheder og privatpersoner kan foretage køb via Hejdi (“Hjemmesiden”) og vores andre kanaler. Behandling af personoplysninger er beskrevet i vores databeskyttelsespolitik nedenfor. Når et køb er gennemført, sendes en ordrebekræftelse til kundens e-mailadresse.
Betaling og pris
– Priser
Alle priser er angivet i svenske kroner (SEK), danske kroner (DKK) eller euro (€) inklusive moms på produktsiden og inklusive/eksklusive moms ved kassen. Alle priser, der er anført på webstedet, er gyldige indtil videre og kan ændres når som helst uden varsel. Eksempler på, hvornår de kan ændre sig, omfatter valutakursudsving, råvarepriser, skatter, typografiske fejl eller force majeure.
– Personlige produkter
Priserne for personaliserede produkter (som trykkes eller på anden måde dekoreres af Hejdi. efter kundens ønsker) omfatter produkt, tryk og standardproduktion.
– Andre produkter
Priserne på produkter, der sælges uden personalisering (f.eks. færdige designs eller helt udekorerede produkter), omfatter kun produktet i sin færdige form.
– Betalingsmetode
Vi tager imod betaling via vores betalingspartner DIBS. Se alle betalingsmetoder.
– Tilvejebringelse af en garanti
Hvis det viser sig, at kundens økonomiske forhold er af en sådan karakter, at der er vægtige grunde til at antage, at betaling ikke vil ske rettidigt, er Hejdi berettiget til at indstille produktionen eller tilbageholde opfyldelsen på leveringsdagen, indtil kunden stiller betryggende sikkerhed. Hvis kunden ikke gør dette uden forsinkelse, kan Hejdi annullere aftalen. Kunden har tilsvarende ret til at tilbageholde betaling, kræve betryggende sikkerhed eller hæve aftalen, hvis der er vægtige grunde til at antage, at Hejdi ikke vil være i stand til at opfylde ydelsen til tiden.
– Forbehold for ejendomsret
Alle produkter og tjenester forbliver Hejdis ejendom, indtil fuld betaling er modtaget.
Produkt
– Billeder af
Alle produktbilleder på webstedet skal ses som en indikation af produktets farve og design. Af tekniske årsager er nogle nuancer af produkter vanskelige at gengive på billeder, så nogle farver kan afvige en smule fra det faktiske produkt. Hejdi er ikke ansvarlig for forskelle mellem skærmfarve og faktisk produktfarve. Læs mere under vores generelle betingelser.
– Ansvar for fejl
Hejdi er forpligtet til, i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser og med den hast, som omstændighederne kræver, for egen regning at afhjælpe eventuelle mangler ved produktet, som består i, at det ikke opfylder den aftalte specifikation, eller hvad der kræves i henhold til lovgivningen. Hejdis ansvar omfatter ikke mangler, der er irrelevante for den tilsigtede brug af produktet, og som ikke medfører ulempe for kunden. Hejdis ansvar omfatter ikke:
- fejl forårsaget af kundens brug af produkterne sammen med andet udstyr eller tilbehør på en måde, der påvirker dets funktion
- defekter forårsaget af ændringer eller indgreb foretaget af kunden på produkterne, som ikke er i overensstemmelse med Hejdis instruktioner;
- Mangler, der skyldes kundens brug af produkterne på en anden måde end angivet i brugerdokumentationen eller uagtsomhed fra kundens, dennes personales eller tredjeparts side eller andre omstændigheder uden for Hejdis kontrol;
- fejl, der skyldes, at kundens skærm ikke afspejler produkternes eller trykkenes faktiske farve.
- Læs mere under vores generelle betingelser.
– Begrænsning af ansvar
Hejdis erstatningsansvar over for kunden gælder kun for direkte tab, medmindre Hejdi har handlet groft uagtsomt. Erstatningsbeløbet er begrænset til prisen for ydelsen. Direkte tab for kunden omfatter bl.a. omkostninger til undersøgelse af ydelsen, ekstra lager- og transportomkostninger, ekstra telefon- og rejseomkostninger, omkostninger til reparationer og andre afhjælpende foranstaltninger, prisforskelle ved anskaffelse af erstatningsvarer fra en anden leverandør, omkostninger til overarbejde og omkostninger til ydelser fra eksterne virksomheder. Direkte tab for Hejdi omfatter omkostninger til undersøgelse af fejl i materialer leveret af kunden, ekstra telekommunikations- og rejseomkostninger, omkostninger til overarbejde, omkostninger til ekstra arbejdskraft og omkostninger til tjenester hyret fra en anden virksomhed.
Levering
Kunden er ansvarlig for at sikre, at den angivne leveringsadresse er bemandet, medmindre andet er angivet, og at adressen er korrekt. Kunden skal informere Hejdi om specifikke krav til levering inden levering, såsom koder til porte eller døre, trapper, læsseramper og lignende. Hejdi er ikke forpligtet til at betale erstatning for de omkostninger og skader, som kunderne lider i tilfælde af forsinket levering eller andre forsinkelser. Hejdi påtager sig intet ansvar for indirekte tab.
– Leveringstider
De angivne leveringstider for trykte produkter er foreløbige og anslåede datoer. Foreløbig leveringsdato forudsætter trykklare originaler. Hejdi er ikke ansvarlig for leveringsforsinkelser på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. For at få en mere præcis leveringstid bedes du kontakte os eller sende en e-mail til support@hejdi.se.
– Leveringsomkostninger
Forsendelse vil blive tilføjet baseret på forskellige faktorer som vægt, størrelse, land og placering. Fra 59kr til 79kr i Sverige. Altid 79 DKK til Danmark. Den faktiske pris vises altid ved kassen.
– Leveringsmåde
Din ordre bliver automatisk optimeret ud fra vægt, størrelse og det land/sted, vi sender til. Se alle leveringsmetoder.
produktion
Vi producerer din ordre så hurtigt, vi kan – og nogle gange kan vi gøre det utroligt hurtigt, så længe vores vilkår og betingelser følges.
– Standardproduktion
Standardproduktion er altid inkluderet som standard for personaliserede produkter uden ekstra omkostninger. Dit produkt trykkes inden for få dage (vises i designværktøjet eller på produktsiden)
– Hurtig produktion
For nogle produkter/farver kan vi tilbyde ekspresproduktion, hvilket betyder, at vi trykker din ordre inden for et par timer (hverdage), hvilket giver os mulighed for at levere din ordre utroligt hurtigt. Omkostninger vil blive tilføjet (vist i designværktøjet eller på produktsiden).
Ret til annullering
Produkter, der er blevet personliggjort på kundens anmodning eller på anden måde tilpasset kundens specifikationer, er ikke underlagt nogen fortrydelsesret. For andre produkter er fortrydelsesretten for privatpersoner 14 dage, og fortrydelsesfristen starter fra den dag, du modtager din levering. Fortrydelsesretten giver kunden ret til at undersøge varerne på en måde, der ikke beskadiger produktet og gør det uegnet til videresalg. Du kan til enhver tid annullere en ordre, indtil den er blevet fremstillet. Kontakt altid support@hejdi.se for at finde ud af, hvilke muligheder der er for at udnytte fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervskunder.
Hvis kunden ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal kunden give os besked herom senest 14 dage efter modtagelse af ordren. Efter at kunden har givet os besked om at fortryde købet, skal kunden uden yderligere forsinkelse returnere produktet hurtigst muligt og senest 7 dage efter, at kunden har påberåbt sig fortrydelsesretten.
{Ordernummer}
Returadresse Hejdi / Enkla i Malmö AB Aspögatan 1 211 24, Malmö
Klager
Reklamationer skal meddeles inden for syv (7) dage efter levering og godkendes skriftligt af Hejdi. Reklamerede varer må ikke anvendes. Prøver og billeder skal altid sendes til Hejdi i tilfælde af en reklamation. Hejdi anvender købeloven i sin håndtering af reklamationer. I tilfælde af en klage skal du kontakte support@hejdi.se.
{Ordernummer}
Returadresse Hejdi / Enkla i Malmö AB Aspögatan 1 211 24, Malmö
Force majeure
Force majeure såsom krig, arbejdskonflikt, blokade, brand, miljøkatastrofe, alvorlig sygdomsspredning eller andre omstændigheder uden for parternes kontrol, som forhindrer Hejdi i at opfylde levering af de bestilte varer, fritager hermed Hejdi fra en sådan forpligtelse. I disse tilfælde skal køber underrettes om denne omstændighed, som kan anvendes af denne klausul.
Tvist
Hvis du mener, at et produkt, du har købt hos os, er defekt, men vi er uenige med dig, har vi en tvist. Kontakt i første omgang support@hejdi.se for at løse din sag, og i det usandsynlige tilfælde, at dette ikke er muligt, kan du få løst denne tvist ved at kontakte ARN eller Europa-Kommissionens online tvistbilæggelsesplatform.
Ændringer af betingelser
Hejdi forbeholder sig ret til at foretage ændringer i Vilkårene til enhver tid. Alle ændringer af Vilkårene vil blive offentliggjort på Hjemmesiden. Ændringer gælder fra det tidspunkt, hvor du har accepteret vilkårene (i forbindelse med køb af varer, bestilling af tilbud eller andre ydelser i forbindelse med et køb). Hejdi anbefaler dog, at du tjekker hjemmesiden regelmæssigt for at være opmærksom på eventuelle ændringer i vores vilkår og betingelser.
Hvilke personlige data vi indsamler
Persondata indsamles generelt direkte fra dig eller gennem din brug af vores tjenester, produkter og kanaler. Nogle gange er der brug for yderligere oplysninger for at holde dataene opdaterede eller for at bekræfte, at de oplysninger, vi har indsamlet, er korrekte. De persondata, vi indsamler, kan opdeles i følgende kategorier:
- Identifikationsdata: f.eks. personnummer, for- og efternavn
- Kontaktoplysninger: såsom postadresse, telefonnummer og e-mailadresse
- Finansielle oplysninger: transaktionsoplysninger, kredithistorik og eventuel kreditvurdering
- Oplysninger om kundeforholdet med Hejdi: for eksempel historik over dit kundeforhold med Hejdi
Vi indsamler personoplysninger for at kunne tilbyde vores produkter, tjenester og kontrakter. Oplysninger, som du sender direkte til os, kan være personoplysninger såsom dit for- og efternavn, personnummer, e-mailadresse og telefonnummer. Hejdi indsamler også oplysninger, som du giver os, f.eks. gennem beskeder i forbindelse med køb, tilbud eller tjenester og andre interaktioner i vores digitale kanaler. Vi gemmer chats og e-mailsamtaler for at dokumentere og svare på kundeforespørgsler, bekræfte ordrer og til sikkerheds- og svindelforebyggelsesformål.
Personlige data, som vi kan indsamle fra tredjeparter
Vi kan indsamle data fra offentlige eller andre eksternt tilgængelige kilder, f.eks. registre, der føres af offentlige myndigheder (folkeregistre og virksomhedsregistre). I forbindelse med bestilling af et produkt, en tjeneste eller en kontrakt kan vi indsamle data fra betalingstjenesteudbydere og kreditoplysningsfirmaer.
Hvordan vi kan bruge dine persondata og på hvilket juridisk grundlag
Vi bruger dine personlige data til at opfylde juridiske og kontraktlige forpligtelser, til at give dig tilbud, rådgivning og andre tjenester.
Underskrivelse og administration af service- og produktkontrakter (opfyldelse af kontrakter): Hovedformålet med vores behandling af personoplysninger er at indsamle, verificere og behandle personoplysninger forud for og under underskrivelsen af kontrakter med dig. Vi behandler også personoplysninger med henblik på at dokumentere, administrere og udføre det, der er nødvendigt for at opfylde kontrakter. Eksempel på behandling for at opfylde en kontrakt:
- Behandling for at åbne en kundekonto
- Behandling med henblik på indgåelse af en kontrakt (køb, service, servicekontrakt) eller til tilbudsgivning
- Behandling i forbindelse med kundeservice
- Behandling med henblik på at fastlægge, udøve eller forsvare retskrav
- Markedsføring, produkt- og kundeanalyse (legitim interesse)
Personoplysninger behandles også i forbindelse med markedsføring og produkt- og kundeanalyse. Formålet med denne behandling er dels markedsføring, dels proces-, forretnings- og systemudvikling, herunder testning. Vi gør dette for at forbedre vores produktudbud og optimere vores tilbud. Dette kan også omfatte profilering (se nedenfor).
Vi har en legitim interesse i at bruge profilering i forbindelse med f.eks. kundeanalyser til markedsføringsformål.
Vi ønsker at give dig som kunde relevant information og markedsføring på sociale medier og hjemmesider, at kunne svare på dine spørgsmål og kommentarer og at give dig teknisk support. Vi analyserer også aktiviteten på de sociale medier i vores område og overvåger brugen af vores egne sociale medier for at undersøge effektiviteten af vores markedsføring, og vi analyserer generelle demografiske tendenser. Konklusionerne fra disse analyser bruges til at udvikle Hejdis markedsførings- og kommunikationsstrategier.
Når du bruger en af vores sociale medieplatforme, kan vi registrere og opbevare oplysninger om dig, f.eks. hvordan du bruger vores websteder, og hvor ofte du besøger dem. De enkelte sociale medieplatforme kan også have tilladelse til at dele visse oplysninger med os i overensstemmelse med dine egne privatlivsindstillinger på hver platform.
Hvem vi kan videregive dine personlige data til
Vi kan dele dine personoplysninger med andre, f.eks. offentlige myndigheder, leverandører, speditører, betalingstjenesteudbydere og forretningspartnere. Før vi deler sådanne data, sikrer vi altid, at vi overholder de juridiske forpligtelser til fortrolighed.
- Gmail: For at korrespondere via e-mail bruger vi Gmail (Google Mail). Du kan læse mere om Googles databeskyttelsespolitik her: https://cloud.google.com/privacy/gdpr.
- Google Cloud: Vores server er hostet på Google Cloud, hvilket betyder, at vi gemmer alle vores data på deres servere. Du kan læse mere om Googles databeskyttelsespolitik her: https://cloud.google.com/privacy/gdpr.
- NETS: Vi bruger NETS som betalingstjeneste i vores checkout, både for privatpersoner og virksomheder. Du kan læse mere om deres databeskyttelsespolitik her: https://cdn.dibspayment.com/terms/privacynotice_SE.pdf.
- Fortnox: Vi bruger Fortnox til at booke alle ordrer. Du kan læse mere om deres databeskyttelsespolitik her: https://www.fortnox.se/om-fortnox/integritet-och-sakerhet/gdpr.
- MailerLite: Vi bruger MailerLite til at administrere vores abonnentliste til e-mailmarkedsføring og til at sende e-mails til vores abonnenter. MailerLite er en tredjepartstjenesteudbyder, der kan indsamle og behandle dine data. Du kan afmelde dig vores nyhedsbrev ved at klikke på afmeldingslinket nederst i hvert nyhedsbrev. Du kan læse mere om deres databeskyttelsespolitik på: https://www.mailerlite.com/privacy-policy.
- Speditører: Afhængigt af produkt, mængde og ordrespecifikke forhold kan vi vælge forskellige transportører. Almindeligt anvendte speditører er Postnord, DHL, UPS og Schenker.
- Creditsafe: Til enhver kreditvurdering bruger vi Creditsafe. Du kan læse mere om deres databeskyttelsespolitik her: https://www.creditsafe.com/se/sv/product/privacy-policy.html.
Sådan beskytter vi dine personlige data
At holde dine personlige data sikre er en vigtig del af vores måde at drive forretning på. Vi har indført passende tekniske, organisatoriske og administrative sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte de data, vi ligger inde med, mod tab, misbrug og uautoriseret adgang.
Dine rettigheder til databeskyttelse
Som registreret har du følgende rettigheder i forhold til de personoplysninger, vi har om dig:
a) anmode om adgang til dine personlige data
Du har ret til at få adgang til de personoplysninger, vi har om dig. Du kan finde disse oplysninger i vores online kundekontotjeneste, hvis du har valgt at oprette en.
(b) anmode om berigtigelse af unøjagtige eller ufuldstændige personoplysninger
Hvis personoplysningerne er unøjagtige eller ufuldstændige, har du ret til at anmode om berigtigelse af oplysningerne med forbehold af de begrænsninger, der er fastsat ved lov eller forskrift.
(c) anmode om sletning
Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, hvis du trækker dit samtykke til behandlingen tilbage, og der ikke er noget andet retsgrundlag for behandlingen; du gør indsigelse mod behandlingen, og der ikke er nogen legitim grund til at fortsætte behandlingen; du gør indsigelse mod behandlingen til direkte markedsføringsformål; behandlingen er ulovlig, eller; behandlingen af personoplysninger vedrører en mindreårig, hvis oplysningerne blev indsamlet i forbindelse med udbud af informationssamfundstjenester.
Hvor længe vi behandler dine personlige data
Vi opbevarer dine data, så længe de er nødvendige til de formål, som de blev indsamlet og behandlet til, eller så længe det er påkrævet ved lov.
Det betyder, at vi opbevarer dine data, så længe det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt, og så længe det kræves i henhold til de gældende minimumsperioder for opbevaring, der er fastsat i love og bestemmelser. Hvis vi opbevarer dine data til andre formål end opfyldelse af en kontrakt, f.eks. til regnskabsmæssige krav, vil vi kun opbevare dataene, hvis det er nødvendigt og/eller påkrævet til det pågældende formål som angivet i den respektive lov eller forskrift.
- Når du opretter en kundekonto, gemmer vi dine data og din ordrehistorik, indtil du selv vælger at slette dem.
- Ordrer, der ikke er godkendt (annulleret, afventer bekræftelse eller på anden måde ikke er godkendt, hverken af os eller af dig), opbevares i 24 måneder fra ordredatoen, hvorefter dataene automatisk slettes.
- Ordrer, der er godkendt og behandlet, vil blive opbevaret i 36 måneder, eller indtil du vælger at slette oplysningerne.
Dataansvarlig
Enkla i Malmö AB er registreret hos Bolagsverket under CVR-nummer 559330-7639 og har hjemsted i Malmø. Enkla i Malmö AB er dataansvarlig som anført ovenfor. Enkla i Malmö AB overholder den svenske databeskyttelseslovgivning. Kontakt support@Hejdi.se for yderligere information og kontakt vedrørende vores databeskyttelsespolitik.
“Hejdi” er Enkla i Malmö AB, som driver hjemmesiden hejdi.se/.com/dk (“Hjemmesiden”), hvor alle tjenester (“Tjenesterne”) leveres. Tjenesterne omfatter bl.a. et integreret designværktøj (“Designværktøjet”), som gør det muligt for brugeren (“du” eller “Brugeren”) at skabe og bestille tilpassede produkter. Ved at registrere en personlig konto (“konto”) får brugeren adgang til yderligere funktioner og fordele inden for tjenesterne.
Brug af hjemmeside og tjenester
Hjemmesiden og designværktøjet, herunder den underliggende software, kode og alle funktioner, der leveres via tjenesterne, udgør Hejdis eller dennes licensgiveres eksklusive ejendom. Brugeren opnår kun en begrænset ret til at bruge designværktøjet i overensstemmelse med disse vilkår og må ikke reproducere, distribuere eller på anden måde udnytte designværktøjet på en måde, der går ud over, hvad der udtrykkeligt er tilladt heri. Ethvert forsøg på at dekompilere, foretage reverse engineering eller på anden måde omgå beskyttelsesmekanismerne i designværktøjet er forbudt og kan resultere i både kontraktlige og strafferetlige sanktioner.
Hvis tjenesten anvendes af personer, der er bosiddende eller hjemmehørende i et andet land end Sverige, er det disse brugeres ansvar at sikre overholdelse af lokale love og regler. Hejdi er dog underlagt svensk lovgivning, og eventuelle tvister, der opstår som følge af brugen af tjenesten, skal primært afgøres i henhold til svensk lovgivning og, hvor det er relevant, ved en svensk domstol. Hver international bruger forpligter sig dermed til at acceptere svensk jurisdiktion for spørgsmål vedrørende tjenesten.
– Brug af designelementer i designværktøjet
De designelementer, skabeloner og andre grafiske komponenter, der indgår i designværktøjet, er Hejdis ejendom og er beskyttet af loven om intellektuel ejendomsret. Brugeren har kun tilladelse til at bruge disse designelementer med henblik på at fremstille personlige produkter inden for rammerne af denne tjeneste. Hvis en bruger har til hensigt at videresælge produkter, der omfatter sådanne designelementer, må disse elementer ikke udgøre hovedmotivet eller det centrale motiv i det endelige design. Enhver anden form for reproduktion, ændring eller kommercialisering af designelementerne er forbudt uden forudgående skriftligt samtykke. Enhver overtrædelse af denne bestemmelse kan føre til, at vi tager juridiske skridt for at beskytte vores intellektuelle ejendomsrettigheder.
– Upload af indhold
Brugeren er ansvarlig for at sikre, at alt indhold (billeder, tekster eller andet materiale), der uploades til systemet, ikke krænker tredjeparters rettigheder eller er i strid med gældende lovgivning. Materiale, der er pornografisk, provokerende, stødende eller på anden måde ulovligt eller upassende, er forbudt. Hvis uploadet indhold giver anledning til krav fra tredjeparter, forpligter brugeren sig til fuldt ud at bære alle omkostninger og erstatningskrav, der opstår som følge heraf. Hejdi forbeholder sig ret til uden forudgående varsel at afvise produktion eller annullere en igangværende ordre, hvis materialet anses for at være i strid med disse vilkår og betingelser eller loven. I tilfælde af en sådan annullering vil der ikke blive udbetalt nogen kompensation eller refusion til brugeren, uanset om produktionen er blevet delvist påbegyndt eller ej.
Hejdi påtager sig ikke nogen forpligtelse til aktivt at overvåge eller forhåndsscreene alt materiale, der uploades af brugere. Brugeren bærer alene ansvaret for, om uploadet indhold kan krænke tredjeparts rettigheder eller på anden måde overtræde gældende lovgivning. Hvis Hejdi bliver gjort opmærksom på en krænkelse, forbeholder vi os ret til straks at handle i overensstemmelse med vores vilkår og betingelser og tilgængelige juridiske muligheder. Ved at bruge tjenesten accepterer brugeren således, at der ikke påhviler Hejdi noget generelt kontrolansvar.
— Krænkelse af tredjeparts intellektuelle ejendomsrettigheder
Et mønster af gentagne uploads, der krænker tredjeparters intellektuelle ejendomsrettigheder eller på anden måde overtræder loven eller gældende vilkår og betingelser, kan føre til permanent blokering af brugerens konto. I særligt alvorlige tilfælde kan oplysninger om overtrædelsen videregives til de relevante rettighedshavere eller myndigheder. Enhver, der uploader beskyttet materiale uden tilladelse, bærer det fulde ansvar for eventuelle krav og omkostninger, og tjenesteudbyderen forbeholder sig ret til at tage yderligere juridiske skridt, hvis det er nødvendigt.
– Deadlines og fjernelse af filer
Uploadede filer og projekter gemmes kun i systemet, så længe det er nødvendigt for at levere tjenesten og for at muliggøre efterfølgende håndtering, såsom klager eller kundeservicesager. Hejdi forbeholder sig ret til at slette filer og projekter, der forbliver inaktive i en længere periode, uden forudgående varsel til brugeren. Hvis en bruger ønsker at beholde filer eller projekter i længere tid, er det brugerens ansvar at sikre de nødvendige lokale kopier.
Hvis der ikke er registreret en kundekonto, og et projekt/design er gemt i designværktøjet, kan projektet blive slettet fra systemet efter en tidsgrænse på 120 timer. En bruger, der ønsker at beholde eller fortsætte med at udvikle et bestemt projekt i længere tid, opfordres til at oprette en konto for at undgå, at projektet automatisk slettes. Hejdi kan slette projekter, der forbliver inaktive i en længere periode.
– Ret til ændringer og tilpasning
Nogle gange er det nødvendigt med tekniske eller produktionsmæssige justeringer for at få en uploadet fil til at fungere godt i processen. Disse justeringer kan f.eks. omfatte ændringer af filformatet, opløsningen eller farveprofilen. Hejdi bestræber sig altid på at bevare filens overordnede design og motivets kvalitet. Hvis en planlagt ændring vurderes at være så omfattende, at den mærkbart påvirker motivets udseende, vil kunden så vidt muligt blive kontaktet for godkendelse. Hvis kunden ikke reagerer inden for en rimelig tid, kan ordren udføres i den ændrede form eller helt annulleres.
— Begrænsninger for ændringer efter bekræftet ordre
Når kunden har afgivet en ordre, og produktionen er startet, er mulighederne for at ændre designet stærkt begrænsede. Ændringer, der ønskes efter bekræftelsen, kan medføre ekstra omkostninger, og i nogle tilfælde kan der slet ikke foretages nogen rettelser, afhængigt af produktionsstatus. Kunderne bedes derfor omhyggeligt gennemgå designet, før ordren bekræftes endeligt.
– Begrænsning af ansvar for tekniske fejl
Omstændigheder som servernedbrud, softwarefejl, vedligeholdelsesafbrydelser eller andre uforudsete tekniske hændelser kan medføre, at brugerens projekt bliver beskadiget eller går tabt. I en sådan situation er Hejdi ikke ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, såsom tab af indkomst eller tab af fortjeneste. Enhver kompensation for ulejligheden betragtes som en ren goodwill-gestus og indebærer ikke nogen formel accept af ansvar. Brugeren rådes til regelmæssigt at gemme lokale kopier af vigtige filer og projekter, da Hejdi ikke kan garantere fuldstændig fejlfri eller uafbrudt adgang.
Farver, tryk og slutresultat
Kundens skærm og det faktiske tryk kan give forskellige visuelle indtryk af det samme design. Computerskærme, mobiltelefoner og tablets gengiver farver ud fra varierende indstillinger for lysstyrke, kontrast og farveprofil, mens tryk på tekstiler og andre materialer påvirkes af f.eks. stoffets tekstur, sugeevne og trykmetode. Selv små forskelle i placering, skarphed eller trykfordeling kan forekomme som følge af naturlige variationer i produktionen. Da Hejdi stræber efter industristandarder og arbejder med kalibreret udstyr, forsøger vi at minimere sådanne forskelle, men mindre afvigelser betragtes stadig som normale og bør ikke betragtes som en fejl ved produktet. Brugere, der kræver nøjagtige farvematch eller har specifikke kvalitetskrav, skal derfor være opmærksomme på, at der kan forekomme visse æstetiske forskelle, og at vi ikke garanterer fuldstændig overensstemmelse med det, der vises på skærmen.
Når en kunde f.eks. designer en t-shirt i designværktøjet, vises en generisk størrelse (normalt Medium), hvilket betyder, at trykket vil være relativt større på en t-shirt i størrelse XS sammenlignet med en t-shirt i størrelse 3XL. Af helt naturlige årsager; der er simpelthen mere fysisk plads på en stor t-shirt sammenlignet med en mindre.
Konto (DK)
En brugerkonto er personligt registreret og må kun anvendes af den person, der har oprettet den. Brugeren forpligter sig til at beskytte sine loginoplysninger mod uautoriseret adgang og til straks at informere Hejdi, hvis der er mistanke om, at tredjeparter har fået adgang til kontoen. Al aktivitet, der finder sted via kontoen, antages at være udført af kontoindehaveren. I tilfælde af overtrædelse af disse vilkår og betingelser, eller hvis det på anden måde er påkrævet af sikkerhedsmæssige årsager, kan Hejdi suspendere eller opsige kontoen, uden at brugeren har ret til kompensation eller erstatning.
– Annullering af konto
En konto kan opsiges i brugergrænsefladen under Konto eller ved at kontakte kundesupport. Efter opsigelsen slettes alle filer og igangværende projekter uden mulighed for gendannelse. Ved at iværksætte en sådan annullering bekræfter brugeren, at intet af det gemte materiale vil blive reproduceret eller overført til en anden platform. Hejdi er ikke forpligtet til at kompensere for tab, mistede projekter eller anden skade, som brugeren kan henvise til i forbindelse med opsigelsen af kontoen.
Misbrug af tjenester og konto
Hvis brugeren på nogen måde misbruger hjemmesiden, designværktøjet, designelementerne eller muligheden for at uploade indhold, har Hejdi ret til at træffe de nødvendige foranstaltninger med det samme. Sådanne foranstaltninger kan omfatte advarsel, fjernelse af indhold, suspension af brugerens konto eller retslige skridt, hvis det er nødvendigt. I tilfælde af særligt alvorlige eller gentagne overtrædelser kan suspensionen gælde på ubestemt tid, uden at brugeren har ret til kompensation eller gendannelse af mistede filer og projekter. I tilfælde af alvorligt eller gentaget misbrug af tjenesten eller kontoen kan Hejdi, ud over at suspendere eller opsige kontoen, beslutte at annullere alle uudførte ordrer og nægte brugeren muligheden for at oprette nye konti under en anden identitet. Disse foranstaltninger har til formål at forhindre yderligere misbrug og sikre et trygt og sikkert miljø for andre brugere.
Ændringer af de generelle betingelser
Hejdi forbeholder sig ret til at justere eller opdatere disse vilkår og betingelser til enhver tid. Den seneste version offentliggøres altid på vores hjemmeside, og det er den enkelte brugers ansvar at holde sig ajour med eventuelle ændringer. Ved at fortsætte med at bruge tjenesten efter en opdatering anses brugeren for at have accepteret den reviderede version af vilkårene og betingelserne.
Cookie-politik
Denne cookiepolitik blev sidst opdateret den februar 7, 2025 og gælder for borgere og lovlige permanente beboere i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde og Schweiz.
1. Introduktion
Vores websted, https://hejdi.dk (i det følgende: "webstedet") bruger cookies og andre relaterede teknologier (for nemheds skyld benævnes alle teknologier "cookies"). Cookies placeres også af tredjepart, vi har engageret. I dokumentet herunder informerer vi dig om brugen af cookies på vores websted.
2. Hvad er cookies?
En cookie er en lille tekst fil, der sendes sammen med sider på webstedet, og som er gemt i din browser på din computer eller enhed. Informationen i cookien kan blive sendt til vores eller relevante tredjeparts servere, når du besøger siden igen.
3. Hvad er scripts?
Et script er et stump kode, der gør, at vores websted fungerer ordentligt og som forventet. Denne kode afvikles enten på vores server eller på din enhed.
4. Hvad er en web beacon?
Et web beacon (eller pixel tag) er en lille stump tekst eller billede på et websted, der bruges til at overåge trafikken på webstedet. For at gøre det, bliver der gemt forskellige data om dig i web beacons.
5. Cookies
5.1 Tekniske eller funktionelle cookies
Nogle cookies sikrer, at visse dele af webstedet fungerer korrekt, og at dine brugerpræferencer forbliver kendte. Ved at placere funktionelle cookies gør vi det lettere for dig at besøge vores websted. På denne måde behøver du ikke gentagne gange at indtaste de samme oplysninger, når du besøger vores websted, og for eksempel forbliver varerne i din indkøbskurv, indtil du har betalt. Vi kan placere disse cookies uden dit samtykke.
5.2 Analysecookies
Vi bruger analytiske cookies til at optimere webstedsoplevelsen for vores brugere. Med disse analytiske cookies får vi indsigt i brugen af vores websted. Vi beder din tilladelse til at placere analytiske cookies.
5.3 Marketing- / sporingscookies
Marketing - / sporingscookies eller hvilken som helst anden form for lokal datalagring, som bruges til at udarbejde brugerprofiler med henblik på annoncering eller på at følge brugeren på dette websted eller på tværs af flere websteder med lignende markedsføringsformål.
6. Placerede cookies
WooCommerce
Funktionel
WooCommerce
Funktionel
Anvendelse
Vi bruger WooCommerce til webshopadministration. Læs mere
Deling af data
Disse data deles ikke med tredjepart.
Funktionel
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Kadence Blocks
Funktionel
Kadence Blocks
Funktionel
Anvendelse
Vi bruger Kadence Blocks til webstedsdesign. Læs mere
Deling af data
Disse data deles ikke med tredjepart.
Wistia
Marketing, Statistikker
Wistia
Marketing, Statistikker
Anvendelse
Vi bruger Wistia til videovisning. Læs mere
Deling af data
For mere information, bedes du læse Wistia fortrolighedserklæring.
Statistikker
Navn
Udløb
Funktion
WordPress
Funktionel
WordPress
Funktionel
Anvendelse
Vi bruger WordPress til webstedsudvikling. Læs mere
Deling af data
Disse data deles ikke med tredjepart.
Funktionel
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
WPML
Funktionel
WPML
Funktionel
Anvendelse
Vi bruger WPML til landestyring. Læs mere
Deling af data
Disse data deles ikke med tredjepart.
Diverse
Formål, indtil undersøgelsen
Diverse
Formål, indtil undersøgelsen
Anvendelse
Deling af data
Deling af data afventer undersøgelse
Formål, indtil undersøgelsen
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
Navn
Udløb
Funktion
7. Samtykke
Når du besøger vores websted for første gang, viser vi dig en pop-up med en forklaring om cookies. Så snart du klikker på "Gem præferencer", accepterer du os at bruge de kategorier af cookies og plug-ins du valgte i pop-up-funktionen, som beskrevet i denne cookiepolitik. Du kan deaktivere brugen af cookies via din browser, men bemærk at vores websted muligvis ikke længere fungerer korrekt.
7.1 Administrer dine samtykkeindstillinger
8. Aktivering/deaktivering og sletning af cookies
Du kan bruge din internetbrowser til automatisk eller manuelt at slette cookies. Du kan også specificere, at visse cookies muligvis ikke placeres. En anden mulighed er at ændre indstillingerne for din internetbrowser, så du modtager en besked, hver gang en cookie placeres. For mere information om disse indstillinger, se instruktionerne i Hjælp-afsnittet i din browser.
Bemærk, at vores websted muligvis ikke fungerer korrekt, hvis alle cookies er deaktiveret. Hvis du sletter cookies i din browser, vil de blive placeret igen efter dit samtykke, når du besøger vores hjemmeside igen.
9. Dine rettigheder med hensyn til personlige data
Du har følgende rettigheder med hensyn til dine personlige data:
- Du har ret til at vide, hvorfor dine personlige data er nødvendige, hvad der vil ske med dem, og hvor længe de bliver opbevaret.
- Ret til adgang: Du har ret til at få adgang til dine personlige data, der er kendt af os.
- Ret til rettelse: Du har ret til at supplere, rette, slette eller blokere dine personlige data, når du ønsker det.
- Hvis du giver os dit samtykke til at behandle dine data, har du ret til at tilbagekalde dette samtykke og til at slette dine personlige data.
- Ret til at overføre dine data: Du har ret til at anmode om alle dine personlige data fra den Behandlingsansvarlige og overføre dem i sin helhed til en anden Behandlingsansvarlig.
- Ret til indsigelse: du kan gøre indsigelse mod behandlingen af dine data. Vi efterkommer dette, medmindre der er berettigede grunde til behandling.
Kontakt os for at udøve disse rettigheder. Se kontaktoplysningerne nederst i denne cookiepolitik. Hvis du har en klage over, hvordan vi håndterer dine data, vil vi gerne høre fra dig, men du har også ret til at indsende en klage til tilsynsmyndigheden (Datatilsynet).
10. Kontaktdetaljer
Kontakt os venligst ved hjælp af følgende kontaktoplysninger vedrørende spørgsmål og / eller kommentarer om vores cookiepolitik og denne erklæring:
Enkla i Malmö AB
Aspögatan 1, 211 24
Sverige
Internet side: https://hejdi.dk
Email: support@hejdi.se
Denne cookiepolitik blev synkroniseret med cookiedatabase.org den februar 27, 2025.